Working as marketing and communication manager for a multibrand company, I’m always up to date on interior design. Making a choice of only 5 pieces for our Best of has been so hard, but finally I selected these product designs that I’m sure I won’t get tired of soon, presented in this 2016. A little bit of Scandinavia, a little bit of Siberia and, of course, Vincent Van Duysen!

VVD Kitchen – Vincent Van Duysen

It was ages since we saw a suspended kitchen with legs, only the Belgian designer Vincent Van Duysen could make them come back in fashion! Stone worktops, wide spaces, glass doors… VVD is the meeting point for minimalism addicted, who does not even want to turn the warmth of classic style down.

kitchen-vincen-van-duysen-dada
Iittala X Collection – Issey Miyake

The dishes are no longer round, squared or oval, but they turn into an irregular pentagon; textiles are made with a special technique that make the fabric keep the folding… The tableware X, created by the Japanese fashion-designer Issey Miyake, is a real blossoming of new ideas!

iittala-issey-miyake-collection

Moby – Paul Louda

Moby by Paul Louda is a bench -but also a support or a coffee table- that brings you suddenly in a magic world, where whales smell like wood and in their bellies you can display your particular objects.

wood-object-moby-paul-louda-e15-2016

Svetoch – Anastasiya Koshcheeva

The light through the birches is one of the memories that you surely keep in your heart if you’ve once traveled through Siberia. Thanks to Anastasiya Koshcheeva now it’s possible to bring home that magic with the lamp Svetoch, that makes everything look warm and cozy.

 Svetoch-Anastasiya-koshcheeva-lamp

Folded Shelves – Johan Van Hengel

Books with different height and thickness? With the Folded Shelves of Van Gengel for Muuto to balance your books collection there will be no more problems, thanks to its shelves which look like paper origami.

folded-shelves-van-hengel-muuto

Occupandomi di comunicazione per un’azienda multibrand di design, ho sempre sotto gli occhi tutte le novità del magico mondo della decorazione d’interni. Scegliere è stato difficilissimo, ma alla fine ho selezionato 5 oggetti presentati quest’anno che seguissero il mio gusto e dei quali sono sicura di non stancarmi a breve. Un po’ di Scandinavia, un po’ di Siberia ed, ovviamente, Vincent Van Duysen!

Cucina VVD – Vincent Van Duysen

Erano secoli che non si vedevano più cucine sospese con il piedino, ci voleva il designer belga Vincent Van Duysen per farle tornare di moda! Piani in pietra, spazi ampi, ante in vetro… VVD è il punto di incontro per chi ama il minimal, ma che non vuole rinunciare al calore del classico.

Collezione Iittala X – Issey Miyake

Il piatto non è più solo tondo, quadrato o ovale, ma si trasforma in un pentagono irregolare; i tessili sono realizzati con una particolare tecnica che permette al tessuto di mantenere le pieghe… Il servizio di piatti X, creato dallo stilista giapponese Issey Miyake per Iittala, è una vera fioritura di nuove idee!

Moby – Paul Louda

Moby di Paul Louda è una panca (ma anche un mobile o un tavolino) che ti trasporta subito in un mondo incantato, dove le balene profumano di legno e nella loro pancia si può mettere in mostra un oggetto particolare.

Svetoch – Anastasiya Koshcheeva

La luce che filtra attraverso le betulle è uno dei ricordi che chi ha visitato la Siberia si porta sempre nel cuore. Grazie ad Anastasiya Koshcheeva adesso si può ricreare quella magia anche a casa con la lampada Svetoch, che rende tutto caldo e accogliente.

Folded Shelves – Johan Van Hengel

Libri di altezze e spessori diversi? con i Folded Shelves di Van Hengel per Muuto non sarà più un problema bilanciare la propria biblioteca personale, grazie a questi scaffali che somigliano ad origami di carta.